En annan sak som händer i min trädgård är att saker och ting frösår sig själva. I en balkonglåda som jag har hängande på ett räcke har en blå nejlika tittat upp. Jag köpte minipensé och inget annat. Jag har däremot nejlikor i en pallkragen en bit högre upp men dessa blommor har ej fått knoppar ännu men jag har för mig att jag bytte ut all jord innan jag planterade penséerna så jag förstår ingenting.

Det händer mer saker i min trädgård men i en annan del och det är på min gräsmatta där vildsvinen har härjat i vinter. Jag har nämligen för mig att om man sår potatis i en jordplätt innan man skall anlägga en gräsmatta så "äter" potatisen upp all närig och man får en "bättre" gräsmatta. Med detta i åtanke stoppade jag ner potatis lite här och där det fanns hål. Sedan täckte jag allt med sand som jag hade liggande i en hög till ingen nytta. Nu hoppas jag att potatisen gör så som jag hade tänkte mig och att de bidrar till att det inte finns något gått för vildsvinen att äta här. Även om de har lyst med sin frånvaro då jägarna har varit duktiga på att skjuta dem i år. Så nu är det bara att vänta och se om ett, potatisen blir något av, 2, att den tar död på det som vildsvinen gillar att äta och det är kvickroten som jag har fått i min gräsmatta. Glädjande nog har två potatisplantor i alla fall tagit sig upp genom sanden. Hurra.












