måndag 8 juli 2013

Före och efter i min lilla rabatt

I den första bilden så kämpar en enstaka blomma med att komma fram bland de döda bladen och annat ogräs.
Nu har jag börjat att rensa lite i rabatten och denna bliden är tagen den 28 april i år.
I denna nedre bilden är Irisen överblommade och jag har klippt ner bladen för att tomatplantan skall få mer solljus som dock har lyst med sin frånvaro fram tills nu. Lite mer grönska och färger i min lilla rabatt alltså än när jag började med detta projekt. Jag har också fått lära mig en del av namnen på det som växer i min lilla rabatt men jag hoppas att nu när jag vet vad som finns på denna plats. Har jag en större chans att låta det bli ännu bättre till nästa år. Bla så skall nyponrosen bort eftersom jag trodde att det var en rosenbuske. Sedan så skall de övriga rosenbuskarna få lite mer plats att växa eftersom allt har växt in i varandra. Lite mer kärlek till rabatten alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar