måndag 3 juni 2013

Zinkbaljan

I min zinkbalja planterade jag lite petunior som trivdes rätt bra i sin balja i alla fall tills det började regna. Eftersom jag är lite av en nybörjare på det här med blommor så tänkte jag inte på att Lecakulor i botten var någon av ett måste om man inte ville borra hål i baljan. I mina andra krukodlingar som jag tidigare har gjort så har jag haft dem under ett balkongtak då jag bor i en lägenhet. Vilket har spelat en stor roll då man inte behöver tänka på sådana saker som för mycket vatten i en kruka. Det har snarare varit för lite av vattnet i krukan. Eftersom jag har vattnat och vattnat. 

Nu har alla blommor nästan dött av att de bor i en zinkbalja som inte består av jord utan vattenjord. Så dessa blommor fick simma runt i sin balja på slutet. Det får bli min läxa inför nästa års planteringssäsong då Lecakulor kommer stå högs upp på min inköpslista.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar