söndag 1 september 2013

Sista potatisskörden

I den första hinken blev det så här många potatisar.
I den andra hinken blev det en mer än i den första hinken.
Till sist så kom jag till den tredje hinken och vars blast knappt hade växt någonting. Så när det bara visades sig vara en ända potatis så får jag i alla fall vara nöjd med resultatet.

Slutsummeringen av fem potatisar som fick gro i varsin hink resulterade i 37 stycken potatisar i mycket varierande storlek. Från 10 öres storlek till lite under normalstorlek i fall man utgår från dom som man kan köpa i en vanlig mathandel.

Inte illa från ett maskrosbarns första säsong som trädgård"mästare". Jag får erkänna att jag är uppvuxen i ett hus men bor numera i en lägenhet och när jag bodde hemma var trädgården något som mamma och pappa sysslade med och skulle jag göra något frivilligt i den kunde jag sträcka mig till att klippa gräsmattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar