tisdag 22 oktober 2013

Höststädning i rabatten

Funkians - Hostans blad är bortklippta
Nu har jag städat i min lilla rabatt det som jag har gjort är att ta bort vissna blad, klippa ner Irisens långa blad och även rensat lite i rabatten. Allt för att det skall se fint ut.

Jag har även tagit bort två tredjedelar av Funkian och på så sätt skapat ett hörn där de skall få blomma nästa år. Det rotsystem som Funkian har, har jag sparat för att plantera någon annanstans. Även om jag i dagsläget inte vet var detta ställe är, men det ordnar sig nog. En annan sak som var bra med att ta bort en del av Funkian är att jag nu inte har en bergochdalbana till rabatt. Så inget ont som inte för med sig något gott.

Så nu återstår bara för mig att trycka ner några krokus lökar och hoppas på att inte rådjuren äter upp dem till våren när de står i blom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar