måndag 30 december 2013

Grus

Att bära grus i hinkar är tungt men det underlättar när man får låna lite maskiner som kör gruset halva vägen. 

Till sist så "fick" vi 19 ton grus till i dag förutom de 13 ton som redan ligger på gårdsplanen så om jag nu råkar vara rastlös så vet jag vad som skall göras. Jag glömde att säga att vi fick panikhandla några hundra kilo grus som vi behövde till vår dränering men så kan det gå när alla är lediga och man vill göra en massa saker. För jag är ju inte ensam om att vara ledig i mellandagarna. Gruset som vi fick i dag skall vi använda till att grusa upp vår gårdsplan den är ju några x kvm stor.

Under min ledighet behöver jag inte besöka gymmet då jag får min dagliga dos av träningen. Det jag kan behöva en lektion eller två i är maskinparken så att jag kan hjälpa till och köra den men det är ju rätt skönt att lata sig ibland / ofta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar