torsdag 11 september 2014

Rabarberrabatten

I den rabatt som skulle bli en rabarberrabatt har jag nu planterat mina två plantor med rabarber. Jag som en gång trodde de var försvunna för alltid men det var innan jag hittade två rester av plantorna i det som sedan skulle bli en gräsmatta. 

Under sommaren har de fått stått i två krukor för att växa till sig så att jag i slutet av sommaren kunde få några stjälkar att skörda. Nu blev det inte så som jag hade hoppas på utan de förblev minirabarber hela sommaren. Jag hoppas att de kommer att trivas bättre i sitt nya land där har jag också planterat några tulpanlökar och liljekonvaljerna som jag hade räddat från ett annat ställe. 

Hoppas bara att rådjuren inte ger sig på mina tulpaner då jag har planerat dem ihop med mina liljekonvaljer i förhoppning att de inte skall bli uppätna.
I min andra rabatt har min gula ros börjat att blomma igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar