söndag 5 oktober 2014

Fiskars Grässax med servoutväxling, 360°

Denna Grässax från Fiskars köpte jag idag men innan jag hade provat den så flyttade jag min gula rosenbuske till ett annat ställe så nu får jag se om den trivs bättre där. När jag hade grävd ett djupt hål för plantan bottnade jag med rosenjord och mycket vatten därför hoppas jag att förutsättningarna för att den skall rota sig på den nya platsen är goda.
Detta lilla projekt var något som jag roade mig på eftermiddagen. Jag har tidigare gröp ur ravinen och hackat bort flera lite större högar med frost sprängd sten. I natt när jag inte kunde sova beslutade jag mig för att nu får det vara nog så jag byggde den här lilla stenmuren för att hålla allt på plats. Runt den "busken" planterade jag Tulpaner, Liljekonvaljer och Kirigislök. Så nu längtar jag till våren för att se hur det kommer att arta sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar