lördag 19 september 2015

Felplacerade lökar

Att plantera nya lökar som kommer att blomma så vackert på våren är ju inte så svårt. Trots detta blev saker och ting inte så lätt som man först kunde tro. Till min hjälp har jag gjort en karta över allt som finns i min stora rabatt så därför borde det inte vara några problem. Det bästa hade ju varit om jag hade haft med kartan när jag planterade men det hade jag som sagt inte så därför blev det som det blev. Nämligen att jag klöv några lökar på mitten bara för att jag inte kom ihåg vad jag har planterat saker och ting. Så nu kan jag bara hoppas att de överlever vintern så att de kan blomma igen på våren trots att de numera är itu delade men jag skall tillägga att det var bara tre fyra stycken som jag gjorde detta med men det är trots allt irriterande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar