måndag 19 februari 2018

Livet innan snödroppen kommer upp

Att det mesta ser så dött ut i trädgården är tråkigt men det finns hopp om livet då min första snödroppe har kommit fram.

Jag har fått leta liv på andra ställen och även om det är barskrapat i kohagen också så fanns det lite att fotografera där. I alla fall tillräckligt mycket så att jag kan göra min fotoläxa. 

Följande bilder är från kohagen

De må vara dött här med men det är lite annat titta på. Speciellt om man skall leka lite med sin kamera och förvanska bilden genom häftiga eller långsamma rörelser men också med hjälp av att ändra bländartalet på kameran.


Det är fortfarande samma liggande träd men med fokus på stubben. På de övre två korten har jag lekt lite med effekterna. 
Här leker jag med effekterna på en annan stubbe som är täck med mossa i stället.
                                                      Orginalbilden utan effekterna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar