onsdag 30 maj 2018

Warpnö trädgårdsmässa 2018

I helgen var jag på Wapnö gård som ligger norr om Halmstad där jag gick runt och kollade på kor och växter men även köpte även lite grönsaker att plantera ut. Så som en chiliplanta och en låda med plocksallad.

Båda två planterade jag i större krukor och nu hoppas jag på att de växer till sig och blir något. Chili är det första gången som jag odlar och det skall bli spännande att se hur det blir. Frukten är klassad som en fyra i styrka så vi får se när den är klar hur den upplevs i verkligheten av en som inte är van att äta chili frukter eller ha det i mat.

Medans jag var borta från min lilla trädgård har det hänt saker. Potatisen har gått från att vara knappa en decimeter över jorden till att bli en halvmeter på höjden. Löken har blivit lång och frodig om man ser på själva blasten.

I min pallkrage nummer två har jag sått morötter som nu har börjat leta sig upp ur jorden men det är bara några få som har gjort detta och det är ju väldigt ynkliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar