söndag 30 september 2018

Lite pill i trädgården

I dag har jag varit ute i min trädgården för att fixa lite saker. Jag har bl a plastat invändigt i min minsta pallkrage som också var den första som jag hade. Att sätta plast invändigt har jag gjort på mina andra pallkragar men inte denna men nu är det gjort. Jag har också passat på att byta ut jorden mot en ny och mer näringsrik sådan. I dag har jag också skördat mina sista rabarber men även börjat att rensa i en av mina rabatter.

Morötterna är fortfarande kvar i min pallkrage i alla fall de som rådjuren inte har dragit upp. Jag åt nog tre stycken bara idag och de smakar så gott när man kan dra upp de ur jorden och därefter dra av dem mot gräset för att de skall bli mindre jordiga så att man kan äta dem på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar