söndag 17 mars 2019

Vårstädat i rabatten

Idag har jag rensat i rabatten för första gången i år men även klippt ner mina rosenbuskar. Det är även tid att se över alla andra planteringar man har på tomten. Alla vårlökarna har tittat upp ur backen och så har jag sett den första pantersnigel för i år. Snart kommer den första mördarsnigeln att visa sig men idag hällde jag också ut granulat som förhoppningsvis kommer att förhindrar sniglarnas framfart.  

Idag var också första gången för i år som jag var och pillade lite i mina rabatter. Vädret var soligt men väldigt blåsigt inte så att det gick in i märgen på mig men det var inget gott väder även om solen var framme. Just nu har vindstyrkan ökat och regnet faller sidledes ner pga vinden men nu har det ju blivit kvällen när jag skriver detta. Just nu kan jag bara hoppas på bättre väder till nästa helg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar