fredag 12 juli 2019

Korndill

Nu har jag skördat min dill som har växt till sig till riktigt fin krondill. Krondillen kan jag ha när jag kokar min egna kräftor till kräftskivan. Tyvärr fick jag inga bilder på min krondill eller rättare sagt de blev inte så bra så jag väljer att inte visa dem, men som sagt jag är bara en glad amatör när det gäller att fotografera.

Den lök som jag sådde i de två sista svart pallkragarna som blev färdiga dör bara. Kanske för att de har fått för mycket vatten eller så är det fel jord. Det kan vara så att det inte fanns så mycket liv i sättlöken men nu är det som det är och det är inget som jag kan ordna just nu. En sak som är bra, är att jag är i alla fall inte är beroende av att
det blir någon löken eller inte för att kunna överleva på det man odlar själv. Visserligen är det någon mil till mataffären men det är i alla fall en affär som har mat och inte en som är det till namnet. 

Purjolöken växer mycket bättre men det är så att de kanske har lite mer skugga är löken. Potatisen som har mest skugga växer allra bäst om man skall se till hur hög blasten har blivit. Ännu har jag inte skördat någon potatis så det kanske inte finns något under ännu men detta återstår att se.

Naturen är ett underverk i sig självt så det få bli som det blir med mina grönsaker som jag odlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar