måndag 5 augusti 2019

Löktorkning

I går tog jag upp mina lökar som jag har odlat i pallkragarna. De lökar som jag satte i två av de svarta pallkragarna har alla utom tre dött. De lökar som jag har samplanterat bland purjolöken och potatisen har klarat sig men de har inte blivit så stora. Lökar som jag har satt i en av de röda pallkragarna har blivit fina och stora.

Om det inte hade börjat regna i morgon så som väderprognosen säger hade mina lökar kunnat få ligga ute ett tag till för att torka i det fina och varma vädret. Det var därför som jag fick lägga alla i plastlådor sådana som man kan se att färska champinjoner är förpackade i när de ligger i en mataffär.

Att ta kort på mina fina lilla skörd av lök har jag inte gjort för solen har lyst för stark för att det skall bli någon bra bild och mot kvällen har jag glömt av det totalt. Så jag få se om jag kommer ihåg detta tills en annan dag. Bättre lycka då säger jag till mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar