måndag 9 september 2019

Skördar

Idag har jag pysslat lite i min trädgård då den har varit försummad pga arbete och semester. Det fick bli lite gräsklippning och trimning. I gräsmattan har jag vissa kala fläckar ännu efter förra sommarens torka så idag tog jag och sådde lite nytt gräs där. Rabattrensning och lite påfyllning av ny jord på vissa ställen men även på ställena där jag har sått nytt gräs var också något som jag gjorde.



Utöver detta har jag plockat lite björnbär och frusit in men även klipp ner onödiga revor som retade mig eller lade sig som en snubbeltråd över gräsmattan. Så nu är hörnet som bilden visar lite luftigare.









Potatis har jag grävt upp från min lilla köksträdgård och här blev det en hel del men vissa blev stora och andra blev små. Vissa fick en konstig men rolig form också. Naturen är bra underlig ibland.
Betala för en men få tre?
Snyggaste formen vinner?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar