onsdag 31 mars 2021

DIY sålla kompostjord

 

Först så tog jag min söndriga insats till min skottkärra och över denna lade jag sorteringsgallret som jag köpte förra året på Lantmannen i Harplinge av alla ställen. Jag och min poljkvän var på en liten roadtripp och hittade då in dit. Sorteringsgallret tyckte jag var lite för grovmaskigt då lite för stora pinnar och kvistar åkte igenom. Det var därför som jag lade ett finmaskigare nät i plast övanpå.



I bilden under ser ni hur det ser ut i närbild.

Bilden är tagen rakt uppifrån så att man kan se hur det ser ut när båda lagren är på plats.


Nu har jag börjat att sålla min jord och den blir så fin när man är färdig med den eller de spadtag som man har slängt på sållet. Därefter tar och fyller på mina pallkragar med den harpade jorden om vill använda detta ordet istället. Har ungefär halva komposten kvar att gå igenom men jag är en bit på väg i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar