torsdag 6 maj 2021

Stenmuren av runda natursten

I bland så måste man göra saker lite snabbare än man vill. Så var fallet när vi byggde vår stenmur av runda natursten. Vi behövde den för att förhindra att jorden rasade ner och att det skulle bli ett snyggt avslut mellan gräsmattan och slänten. I slänten har jag satt lite påskliljor men mer lökar kommer jag att plantera närmare hösten då vårlökarna har kommit ut i handeln igen. Närmast stenmuren skall jag ha någon enklare plantering men jag vet inte just nu hur den kommer att se ut eller vilka blommor som kommer ingå i planteringen. 





Det är lite svårt att få med hela stenmuren i en och samma bild så därför saknas det lite av muren på båda sidorna i denna bild. Det som inte heller syns är hur stora bottenstenarna är men som tur är så har min pojkvän en grävmaskin som kunde hjälpa till att flytta och vända på stenarna så att den sidan som vi ville ha utåt också kom utåt. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar