söndag 3 juli 2022

Pallkragenätöverdrag


En sådan här svart metallställning med nät över har jag köpt till en av mina pallkragar för att skydda den mot de oinbjudna gästerna som jag har haft i flera av mina pallkragar. Nu tror jag inte det behövs längre eftersom det regnar rätt bra ute i dag och att djuren på så sätt får tillräckligt med vatten utan att riva runt i min pallkrage. Efter att ha pratat med grannarna tror vi det är skatorna som är boven i dramat. 

Jag hoppas bara på att själva nätet och stålbågarna får vara i fred också från råbocken så att han inte sätter sina horn i det och sedan inte kommer loss. Då är allt mitt jobb ogjort men vi får se. 

Bocken har ett stråk genom mina odlingar så jag har ett litet problem men att låta honom få gå där han själv vill. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar