lördag 3 september 2022

Tömma ut pallkragen på jord.


För att skydda mina pallkragar invändigt har jag användigt plast eller fiberduk då jag trodde att detta skulle skydda pallkragen från att ruttna i förtid. Nu i år har jag upptäckt att ogäset växer upp underifrån pallkragen så därför bestämde jag mig för att tömma hela pallkragen på jord för att kunna se hur det ser ut där under. Det var ett tungt arbeter men med flera små pauser blev det till sist klart så att jag kunde klä pallkrgen invändigt men någon duk som finns att köpa på Plantagen och som passar perfekt till en pallkrage oavsett storlek på pallkragen. 

Efter att pallkragen hade fått sin insida klädd var det bara att ösa tillbaka jorden och på något sätt gick det både fortare och lättare än att tömma pallkragen på jorden.








Så här blev det när det var klart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar