söndag 2 juli 2023

Jag är sur på rådjuren som förstör

Jag vet itne vad jag skall säga men nu har rådjuren eller rådjuret varit och härjat runt i mina pallkragar. I den ena pallkragen hade jag just fått se några små blad som skulle bli till sallad om rådjuret inte hade puttbort mitt nät som jag hade satt över pallkragen. 

I bland potatisen hade han eller hon också lekrunt. I min odling av gul lök ade han dragit upp några. I ytterligare en pallkrage som jag jag har odlat sockerärtor för första gången. Hade han eller hon också ryckt upp dem men inte ätit ut av dem. Löken stoppade jag lner igen medan potatisen fyllde jag på med ny jord runt omkring. Sedan får mi se om detta hjälper även om jag nu har sprutat medel som skall hjälpa till att hålla rådjuren borta från mina odlingar. 

Jag vet att man kan hängna in allt men just nu har vi andra saker som vi måste göra i trädgåred och i huset. 

Båda bilderna är från förra året men det spelar ingen roll eftersom det ändå ser lika dant ut denna gången som det gjorde även förra året. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar