lördag 11 november 2023

Mer höst i trädgården

Goa höstdagar innebär inte alltid solsken men i dag var det i alla fall uppehåll vilket gjorde att jag kunde tvätta ytterkrukornas underfat med hjälp av vatten som har samlats upp. Eller helt enkelt var kvar på faten. Med hjälp av en uttjänt rotborste till potatis gick det bra mycket lättare att få rent faten jämtemot att jag har använt en helt vanlig diskborste. 

Jag har inte tömt själva krukan på växter då många är förtärande fina i sin väg till att bli död och livlös. Dahlian är däremot still going strong med sina fina blommor i gult. 

Jag kämpar på med att höststäda min trädgård sakta och säkert när lusten tränger sig på mellan regnskurarna. Men det är som min granne sa att man bara längtar till att våren skall komma och man har en massa blommor att plantera ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar