måndag 12 augusti 2013

Ekologiska tomaterna på balkongen

Min först skördade tomat i rabatten på landet. Detta sker på den plantan som får mest sol på sig.
 
Planta nummer två har också fått tomter men de har inte mognat ännu. Troligen pga Irisens blad som jag i för sig klippte ner efter att Irisen hade blommat färdigt, men vad hjälpte detta då bladen har växt upp igen och skymmer solen.

Mina tomater som är planterade i en kruka på balkongen i stan har en helt annan historia eftersom jag i dag skördade/åt jag upp tre stycken.

I krukan på balkongen är det två plantor och de växer så att det knakar men å andra sidan har de mer sol än mina tomatplantor på landet. Alla fyra plantorna är av samma sort nämligen Totem. Själv så tycker jag att tomaterna är rätt så stora eftersom jag köpte en sort som skulle vara i cocktail storlek. Alltså i den storleken som man får dem när man köper en ask i butiken. Själv så anser jag att de är rätt stora då de har en omkrets som en femkrona, men å andra sidan får de bara vatten av mig och inget annat. Ekologiska tomater alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar