torsdag 1 augusti 2013

Frågan?

Snart kan jag skörda en tomat på en av plantorna som jag har satt i min pojkväns rabatt. Hemma på min balkong har jag skördat två tomater i går och snart har jag en till som jag kan få äta upp. 
I trädgården har äpplena blivit så stora och tunga att grenen de sitter fast på kommer snart att gå av om jag inte tar tag i saken.





En annan sak som jag gör när jag inte rensar i min lilla rabatt. Är att jag "leker" med min grensaxen på de växter eller grenar som jag retar mig på just då. Mördarsniglar har jag också dissekerat med denna sax.


Irisen är det gulbruna i mitten av bilden.
Jag trodde att jag hade klippt ner Irisen för den här säsongen men de ville vara med ett tag till så som de har börjat att växa från att varit nere i marknivå. Så därför är 10 000 kronors frågan! Kommer de att börja att blomma igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar