tisdag 22 april 2014

Ormar

I går när jag och min pojkvän var ute på en promenad hittade vi en död huggorm liggandes mitt på vägen. Den hade blivit överkörd av en bil tror jag. Lite läskigt var det allt.

Sedan fortsatte vi våran promenad och då det inte var mer än någon kilometer hem till min pojkväns hem höll jag på att trampa på en annan orm. Oklart vilken sort men eftersom den levde vågade jag inte gå speciellt mycket närmare än jag hade varit även om min pojkvän undrade varför jag hade putt till honom. När jag hade förklarat mig varför jag putt till honom var han inte heller speciellt sugen på att titta efter vad det var för sort. Resten av promenaden gällde det att se vad jag satte ner foten på asfalten. Tur att man bor i en stad och bara är på visit på landet eftersom det händer så läskiga saker där. I stan händer det inget sådant. Pust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar