fredag 11 april 2014

Upphittat och 3-4

I min trädgård har vi breddat parkeringen och lagt nytt gårdsgrus, men för att kunna göra detta var jag tvungen att offra min rabarberplanta som för övrigt har namngivit denna blogg. Jag kan för all del erkänna att jag inte har varit speciellt uppmärksam på vart jorden och övrigt material tog vägen efter att grävmaskinen hade varit i rabatten och grävt.

Så döm om min förvåning då jag i går går på det som skall bli en gräsmatta, men just nu är en delvis platt jordplan, ser några små ynkliga rabarberblad sticka upp ur jorden. Att få se min rabarberplanta var en överraskning för mig men en glad sådan.

En annan sak som jag har fått glädje av är att jag även har hittat min vita pionplanta som jag trodde var borta men som hade klarat sig genom att så bredvid den stora moderplantan som har blivit krossad av en stor sten eller snarare begravd.

Så här såg pionen ut innan den blev begravd under en sten.

Bilden är tagen förra året.
Jag har även hittat små ynkliga strån som troligtvis är liljekonvaljer men det återstår att se om det verkligen är så som jag hoppas på. Det som jag saknar just nu är min vita Löjtnantshjärta buske så därför står det just nu 3-4 till mig mot trädgården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar