tisdag 27 maj 2014

Balkongen

I år har jag testat något nytt på min lilla balkong och det är att ta vara på mina utblommade krokuslökar för att sedan sätt dem i en större kruka tillsammans med narcisse tête à tête (minipåskliljor ). I vanliga fall brukar ta och slänga dem men nu när jag har min egna lilla trädgård har jag blivit snål.

Jag hoppas att det blir några blommor nästa år men det är som sagt var en chansningen från min sida. Min tanke är att de skall bli ett återkommande inslag på min balkong så som de skulle ha gjort om de växte i min trädgårdsrabatt i Onsala. Fungerar det inte så har jag i alla fall testat.




På min balkong har jag också tillfälligt planterat Lupiner i en kruka tills jag hittar en mer permanent plats att ha dem.






Tomatplantan är bara en i år då jag tyckte att skörden blev så dålig förra året och det beror på (tror jag) att jag tog hand om trädgården i Onsala i stället för att pyssla om de växter som jag hade på balkongen. Bättring hoppas jag på i år men vi får se hur det går med den saken. Tomatplantan för i år är av sorten Körsbärstomat Sungold.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar