lördag 3 maj 2014

Mördarsniglar

Nu på förmiddagen skulle jag plantera min två tomatplantor och jag gick som jag brukar bort till presenningen där jag har min fina matjord. Eftersom jag behövde lite mer jord än vanligt drog jag bort mer av presenningen än jag brukar och det var då jag såg några bruna sniglar av den sort som jag inte tycker om. Därför drog jag bort mer av presenningen så att jag fick en hel koloni av sniglar att ta livet av. Till sist hade jag tagit död på 38 stycken och därmed 15200 ägg eller 15200 blivande sniglar. Om den nu stämmer att de lägger 400 ägg per man. Det är en hel del sniglar som förhoppningsvis inte kommer att vara i min trädgård eller för den delen i någon annans heller.

Vi får väl se om jag ger mig ut på lite jakt i kväll också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar