tisdag 19 augusti 2014

Gräsmattan

Nu börjar gräsmattan uppe vid lillstugan att bli riktigt grön. Gräset har växt så långt att vi redan har klippt gräsmattan två gånger. Visserligen så har jag fått så i extra frön i vissa partier då det inte har tagit sig eller så har fåglarna varit där och ätit.

Dagen eller om det var dagarna strax efter att vi sådde där uppe för första gången kom det ett skyfall som gjorde att vissa frön åkte i väg på nya äventyr.


Den större gräsmattan är också grön och fin även om vi sådde den en månad senare. Jag och min pojkvän är nu i valet och kvalet om vi skall våga att klippa den där nere också. Just i dag regnar det och blåser så mycket att man kan tro att just i dag är det höst. Väldigt vad hösten kom fort i år om så är fallet.

2 kommentarer:

  1. Hej! Så kul att du hittade till min blogg och gillade cementbyxorna:) Har tittat runt och sett eran stödmur. Så snyggt! Jag gillar ju sten i alla varianter. Kul med före och efter bilder.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset om saltflingor! Det ska jag läsa på mer om! Nu ska jag kolla runt lite mer inne hos dig!

    kram louise

    SvaraRadera