söndag 17 augusti 2014

Rosenknopp och rabattkartor

Den här plantan med de små vita blommorna trängde ut min gula ros så att den inte fick så mycket solljus som den ville ha. När jag klippte bort de döda vita blommorna fick rosen plötsligt mycket mer plats och såg mycket mer livskraftig efter ett tag än den hade gjort tidigare på säsongen. Jag funderar därför på att flytta plantan med det vita blommorna till något annat ställe men frågan är bara var?

En annan sak som jag har börjat med är att rita en karta över min stora rabatt bara för att se vad det är som kommer upp men även själv veta var någonstans jag har planterat ut alla mina små snödroppe lökar osv. Inspirationen till att göra detta kom av att jag har läst ett antal nummer av tidningen Allt om min trädgård där olika trädgårdsdesigner gör enklare kartor för att ge en överblick över en viss persons trädgård. Samt ge läsare en inblick hur de tänkte när de skapade den trädgården den eftersom alla trädgårdar är olika. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar