lördag 28 februari 2015

Det gror i min kruka

Det är kanske inte så mycket för världen just nu men det har börjat att gro i den krukan som jag planterade lökar från utblommade påskliljor och krokusar.

Förra året köpte jag de som blommande för att ha som prydnad i mina väggamplar på balkongen i samband med påskhelgen 2014. Efter att ha läst ett nummer av Allt i trädgård om just blomster- lökar som får växa till sig i krukor bestämde jag mig för att göra ett test för att se om de kunde gro igen. Visserligen så är det en lång väg kvar innan de blommar men det är ändå roligt att se något liv i krukan. Jag har också flyttat krukan till en mer soligare plats på balkongen för att se om processen kan gå lite fortare. Det blir nog inga blommande blommor till påsken men man kan ju alltid hoppas.

1 kommentar:

  1. Hej Marie!

    Tack för kommentaren i min blogg.
    Kul att du har hittat dit.

    Javisst kan man spara lökarna man köper och driva upp dom igen.
    Du kommer garanterat att lyckas och få vacker blomning på din balkong längre fram i vår.

    Önskar dig en härlig söndag!

    SvaraRadera