onsdag 4 mars 2015

Rabattrensning

I går rensade jag min stora rabatt för första gången i år. Så nu kan man se vad krokus, påskliljor, tulpaner, snödropparna och kirigislök kommer att att blomma någonstans. Tyvärr har någon redan tagit sig en smakbit av ett tulpanblad så idag har jag fått köpa rådjursväck så att de inte äter upp resten också. Jag visste att jag gjorde en chansning när jag planterade mina tulpanlökar. Förhoppningen är ju fortfarande att någon skall komma i blom innan den också har blivit uppäten.

Jag har också som en extra säkerhet släng ut lite mördarsnigle granulat i fall de var bovarna i dramat när det gäller att få reda på vem det är som äter upp mina växter.

Tyvärr tycker jag att jag har fått dålig utdelning på mina snödroppelökar. Jag planterade totalt 30 lökar trodde jag tills jag gick och tittade efter i min pärm där jag har sparat påsarna för att veta vilken sort det är som jag har planterat. Påsarna ljuger inte så totalt hade jag tydligen bara planterat 10 lökar och jag som trodde att det var många fler. Krokus har jag totalt planterat 50 lökar och tulpaner 25 lökar så vi får se om det blir bättre utdelning där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar