lördag 18 juli 2015

Att anlägga en köksträdgård i miniformat.

Jag håller på att skapa en liten köksträdgård men det är mycket som måstes fixas innan den är klar för att man skall kunna plantera eller så något på denna lilla plätt.


Det som är det viktigast för mig just nu är att laga stenmuren som håller all jord på plats. Jag känner mig lite som en arkeolog som rotar lite i marken efter fynd. I detta fall letar jag efter en stabil grund att fästa tillbaka stenarna på och efter att ha karvat i jorden har jag kommit till botten men jag har också fått gräva bort en hel del jord för att den inte skall ramla ner i det hål som jag har skapat. 


Nästa år kanske jag kan odla lök på denna plätt och jag har redan skördat en för att se om de har växt till sig något sedan jag sådde dem. Jag kan intyga att min egenodlade gula lök var mildare i smaken än de som man köper i mataffären. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar