lördag 4 juli 2015

Rabarberrabatten

I min rabarberrabatt har inte rabarberna växt något vidare så jag har planterat om en planta för att se om den trivs bättre här.

Här är en plats med mycket vatten när det regnar
eftersom det blir som ett naturligt vattenfall då en djupare bergskreva är precis bakom plantan. En annan buske som jag hade planterat där överlevde inte vintern då buskens rötter frös sönder men jag hoppas att rabarberplantan kommer att trivas bättre där. Annars så har jag i alla fall en planta i reserv.

Den nya platsen.
På den nya platsen har jag också planterat lökar av Tête-a-tête (mini påskliljor) som jag har fått när jag köpte blommande mini påskliljor när det var påsk för att ha i mina amplar på balkongen. Så istället för att slänga dem har jag alltså planterat dem här. Året innan fick jag också över lökar men då valde jag att planterade dessa i en kruka på balkongen och de i år blommade de så fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar