tisdag 30 april 2019

Lite nyheter från min trädgård

Nu har jag också satt potatis och en rad med morötter för mer frö hade jag inte kvar. Allt detta planterade jag i mina pallkragar men jag har lite plats kvar där jag hade tänkt sätta purjolök och sallad. Jag skall vara lite lat och köpa färdiggrodda plantor för att det skall gå lite fortare.

I en av mina rabatter har liljekonvaljerna tittat fram och rabarberna är stora nog för att göra en rabarberpaj av. Utöver detta håller jag på att vända min kompost genom att flytta den från ett ställe till ett annat. Detta är ett tungt arbete har jag konstaterat men jag får ta lite i taget så blir det ju färdigt någon gång bara det inte tar för lång tid för då har jag ingenstans att lägga mitt nya trädgårdsavfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar