onsdag 3 april 2019

Mördarsniglar och snäckor

Nu har jag laddat upp inför snigelsäsongen med mer granulat som sniglarna och snäckorna kan äta så att de dör och aldrig kommer tillbaka igen. De där mördarsniglarna äter ju upp det som jag inte vill att de skall äta i min rabatt så därför vill jag att de skall bort men de vill säkert att jag skall bort också men då får de ju ingen mat igen.

Eller rättare sagt de emigrera till någon annans tomt. Just nu har jag inte sätt så många av mördarsniglarna men desto mer av snäckorna ni vet de där som bär med sig sitt lilla hus hela tiden. De är rätt harmlösa men de gillar också att äta på de där växterna som de inte ska. Mördarsniglarna är tjocka och oattraktiva till skillnad mot snäckorna men som sagt var jag vill inte ha någon av dem i min trädgård i fall ni inte redan visste detta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar