måndag 27 maj 2019

Mera svarta pallkragar

Nu tror jag att vi har bestämt oss för att utöka med ännu mera pallkragar då vi har hittat en sån plan plats. Från början hade vi tänkt oss fyra totalt men när vi satte en fjärde pallkragen på rad så att det blev tre på längden kom vi på att vi utökar våran plantering med två till. Så nu får vi åka och handla igen. Min pojkvän hade varit och handlat fyra säckar jord till den fjärde och sista pallkragen men som sagt vi ökar på med två till nu så därför blir det en liten shoppingtur igen.

I den pallkragen som blev färdig har jag planterat purjolök så nu vi får se om de växer till sig. Jag har hört att de kan övervintra om man inte tycker att de har hunnit växa till sig eller om man inte har hunnit äta upp dem. Men vi får se hur sommaren blir och om man har vatten att vattna med eller om ens brunn sinar så man måste köpa vatten. Vi kan bara vänta och se hur resultatet kommer att bli.


De små purjolökarna syns knappt på bilen ovanför men jag får ta bättre men framför allt mer närbilder på mina purjolökar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar