torsdag 9 maj 2019

Tagetes och Purjolök

I måndags köpte jag en box med tagetes i en orange färg. Anledningen till att jag köpte den överhuvudtaget var att jag kom på att jag har en sådan bra plastkruka med kant som förhoppningsvis sniglar och snäckor inte kan komma över. Under mitt första år eller andra som jag hade tillgång till denna trädgård planterade jag tagetes i rabatten men de blev snabbt uppätna av de ovannämnda djuren. Detta trots att jag efter ett tag gjorde en ting av aska runt plantorn som tyvärr försvann när det började att regna.

Samma dag och i samma butik köpte jag också en grönsaksbox fylld med förgrodda purjolökar. Detta är något nytt som jag inte har provat på att odla innan i min trädgård. Det skall bli intressant om de kan växa till sig mer än de är just nu. Nu är de tjocka som tändstickor men långa som sugrör. Tyvärr är det lite för kallt att plantera ut dem i min lilla pallkrage men det blir nog varmare igen får vi hoppas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar