lördag 29 mars 2014

Fynd

Jag som trodde att jag hade blivit av med en pionbuske på grund av att vi har lagt ny dränering runt huset fick alltså i dag en liten överraskning då jag hittade fyra små skott av pionen igen. Nu skall jag ut och rädda min buske igen. Antingen gräver jag upp den eller så skapar jag mig en stor stoppskylt likt den man ser när man är ute och kör bil.

Jag hittade också en blå blomma på en grön plätt. Denna plätt är en planta med violer som just nu har visat mig sin första blomma.
I går var det 23 grader i solen när jag åkte hem från jobbet så det är nu tid för Funkian att titta upp i min lilla rabatt. Vilket de har gjort när jag var ute och tog lite kort för att öva på funktionen Makro dvs närbilder med mycket detaljer. Allt för att något att visa upp på tisdagen när jag har min fotokurs igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar