tisdag 18 mars 2014

Lerjord

En del av alla lerklumpar som jag grävde upp.
Att gräva i lerjord är ett tungt och tidsödande jobb eftersom man inte gräver utan mera hackar sig fram bit efter bit. Att sedan en del av leran fastnar på baksidan av spadbladet var inget som jag märkte först utan jag hade lite extra barlast en lång stund innan jag fattade varför spadens blad var så tungt. Nå väl nu är jag klar med min meter av lerjord och jag kan lägga ner mitt lilla dräneringsrör. För att rädda körsbärsträdet grävde jag under två stora rötter men lade röret över ett annat. I bland för man ta hänsyn till naturen men inte alltid.

Jag har nu fått en större förståelse för den som jag en trädgård som mest består av lerjord. Det är tungt att gräva bort.

Tajt passform

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar