torsdag 13 juni 2013

Att lyckas med något

Plantan med mina Blå Irisar kanske hon vill ha?
Jag tror att jag håller på att göra succé med mina rabatter då grannen lite längre bort i sommarstugeområdet vill att jag delar på vissa av mina plantor i höst eftersom mina plantor är mycket bättre än hennes. Hemligheten är att plantorna har gått från oälskat ogräs, men okej att det blommar ibland i rabatterna. Till att någon har gett dem väldigt mycket kärlek och vatten men även befriat dem från ogräs-"parasiterna". Kärlek är något som alla växter behöver.

Eller kanske denna? Den Gula dagliljan.
Så nu kvarstår frågan vilka växter grannen vill ha och vill jag egentligen dela med mig? Eftersom hon hade pratat med min pojkvän om detta så vet jag inte vad hon ville ha. Istället så kunde jag få några andra växter av henne. Så nu är det bara att hitta en plats för ytterligare en rabatt till.

Jag kanske ska ge dem plats i mina pallkragar som jag kommer att placera ut när den nya gräsmattan är färdig.
Tanken är att dessa jordhögar skall förvandlas till en platt och väldigt grön gräsmatta någon gång i år. Därefter skall jag hitta en plats för mina pallkragar och min odlingsyta blir ännu större men som sagt var Rom byggdes inte på en dag. Så jag får vänta ett tag till tror jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar