torsdag 20 juni 2013

Mödarsniglar

I år har jag tyckt att det inte har varit så många mördarsniglar som det brukar vara. Tills i går hade jag bara tagit livet av tre stycken. Så när jag tittade i den stora rabatten såg jag plötsligt två stycken som jag inte lät leva så länge till. Sedan efter det kraftiga åskovädret var de överallt och jag slutade att räkna efter tio. Trots detta så var det inte kanske så många till jag tog död på.

Till detta kan jag också lägga mängder av snäckor, i dagligt tal kallas de för sniglar. Dessa djur har jag i hundra tal men de är vackrare än de bruna mördarna. Fast det är ju klart att när man har alldeles för många av dessa snäckor med sina hus på sin kropp tröttar man på de också. Till sist så orkar man inte bry sig om man råkar trampa på någon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar