söndag 23 juni 2013

Trädgårdsarbetet



Ibland kan ens trädgårdsarbete bestå av tråkiga uppgifter då allt arbete inte består av att plantera blommor eller rensa ogräs.

Lite uppröjning behövs ibland även på ställen som man inte kommer att använda eller visa för andra. Fast ibland vill man visa vad man har gjort för andra bara för att få höra att man är bra eller att man har varit flitig. Jag har i detta fall inte gjord så mycket eftersom min pojkvän har varit eldningsansvarig. Fast peta in en pinne i brasan eller två är alltid kul.

I bilden till höger har jag blottlagt berget till vänster i bilden och på så sätt fått ett mjukt underlag att gå på. Jag tog alltså mossan och ormbunkarna som en mjuk matta att gå på. Att jag kunde göra detta beror på att jag kunde dra ner allt i enda sjok.
 
Själv så målade jag undersidan på det nybyggda skärmtaket medan min pojkvän eldade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar