fredag 8 maj 2020

Min dag i trädgården

I dag har jag nästan varit i min trädgård hela dagen. Jag har bla planterat lite purjolök och dill. I en kruka har jag planterat morötter och utöver detta har jag rensat ogräs och vattnat. 
Löken har börjat ta fart
Röd plocksallad

Min sparris som har kommit upp en bit.
Potatisen är en liten rackare som jag har hittat i min kompost. Där får den gärna vara men tre plantor i min pallkrage där jag har sått blommor är inte lika kul. Så kan det gå när det finns pytte små potatisar som kan gro och jag som trodde att jag hade varit så noga med att plocka upp alla som jag kunde hitta. Jag får se dem som bonus potatisar eftersom jag inte hade räknat med att få några just där. 

Sedan så har rådjuren varit framme igen och ätit upp mina blommor på mina pelargonier. Det har blivit så tomt nu när det inte finns några blommor i dessa krukorna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar