måndag 18 maj 2020

Tulpanen Très Chique samt tulpanen Purple Prince

Det är kanske inte rätt tid att plantera tulpaner men det har jag gjort i alla fall. Den sorten som jag planterade heter Très Chique och är en vit tulpan som blir ca 45 cm hög och är liljeformad. Eftersom jag just har planterat den så har jag inga bilder på den men det kommer förhoppningsvis att finnas tillfällen nästa vår då den blommar om den nu gör det. För de lökarna som jag planterade kan ju dö också men vi får se vad som händer nästa vår.

En annan tulpan som har blommat för första gången för mig är en sort som jag planterade i höstas och som heter Purple Prince. Jag har inte lyckat med att få till någon bra bild bara ännu men det kan bli bättre bild förhoppningsvis nästa vår. Eller så får jag ta blider på när den fäller sina kronblad. Det kan också bli en vacker bild om jag har tur. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar