lördag 9 maj 2020

Sorteringsgaller för kompostjord

Ett sådant här galler att sätta över min skottkärra för att åtskilja min fina kompostjord från eventuella pinnar eller andra saker som inte har förmultnat köpte jag när jag var i Harplinge häromsistens. 


Detta kommer kanske inte att användas förrän nästa år då jag räknar med att min första omgång av egenskapad jord från gamla växtdelar kommer att vara klar men jag blev så glad när jag såg att det fanns något att köpa som som jag hade funderat på under en tid att tillverka själv.

När jag hade köpt den kom jag en dag till den Lantmanna butiken vi har i Kungsbacka och då såg jag att den fanns därmed. Fast när man inte hittar det man vill ha en gång så hittar man det på flera ställen när man väl har hittat det den där första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar